This is an automatically generated PDF version of the online resource retrieved on 2024/07/18 at 16:13
Global Media Registry (GMR) & Association Tiempo Argentino - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
LOGO Tiempo Argentino
Global Media Registry


Canal 11 was the last private channel in the city of Buenos Aires that started to operate. Its operation began in 1961, as part of a project carried out by Jesuit priests and Buenos Aires tradesmen. The company holding was called Difusora Contemporánea S.A. (DICON S.A.). Due to challenges to invest in content production and the inability to include foreign capital in the media ownership, Teleonce (as Telefé was called in the early years) partnered with American network ABC, which created production company Telerama in Argentina. Because of its origins, from the beginning Telefé was known as “a channel for the family".

In 1972 it was purchased by Héctor Ricardo García, owner and founder of newspaper Crónica. In 1975 it was nationalized, but it returned to private hands in 1989, when, during Carlos Menem’s administration, State-owned TV channels and radio stations were up for tender. Canal 11 was awarded to a private television trust that included businessmen from across the country together with Editorial Atlántida and Avelino Porto (from Universidad de Belgrano). At this time, the channel was renamed TELEFÉ (Federal Television). In 1998 the channel was purchased by Grupo CEI-Telefónica, with shareholding from the Spanish company, local businesspeople and financiers such as Raúl Moneta, and the Vigil family, former owner of publishing house Editorial Atlántida.

By the early 2000s, Telefónica Spain held all Telefé’s stock and the eight other channels that made up the network. In mid-2016, it passed into American hands, when VIACOM purchased it for USD 345 million.

Currently, Telefé is the most watched television channel in the Metropolitan Area of Buenos Aires and it leads audience ratings in the largest cities of Argentina, according to Kantar Ibope Media. Its programming included six hours of news, divided into four bulletins (early morning, noon, evening and midnight), three live entertainment shows, one national fiction, plus international fictions (which are generally Turkish).


Key facts

Audience Share


Ownership Type


Geographic Coverage


Content Type

Free content

Data Publicly Available

ownership data is easily available from other sources, e. g. public registries etc.

2 ♥

Media Companies / Groups

Viacom (Argentina)


Ownership Structure

Televisión Federal S.A. is owned by Viacom Camden Lock Limited

Individual Owner

Media Companies / Groups

General Information

Founding Year


Affiliated Interests Founder

Héctor Grandinetti

He is a priest, member of the Society of Jesus. The channel was established thanks to the contribution of tradespeople and Universidad del Salvador, which is located in Buenos Aires and managed by the same religious order.


Guillermo Campanini


Darío Turolevzky.


Av A. Fleming 1101, Martínez, province of Buenos Aires

TE: (54 011) 5789 9300

Financial Information

Revenue (in Mill. $)

Missing data

Operating Profit (in Mill. $)

Missing data

Advertising (in % of total funding)

USD 3,447,039 (2018 official advertising)

Market Share

Missing data

  • Project by
    Logo Tiempo Argentino
    Global Media Registry
  • Funded by